Projektid

Käimasolevad projektid


Projektide tutvustamise päeva esitlus

Projekt „Giidi- ja teeninduskoolitus Hiiumaa koolides”

Algab kaheaastane projekt "Giidi- ja teeninduskoolitus Hiiumaa koolidesse". Projekti pani kokku SA Hiiumaa Arenduskeskus koostöös kahe Hiiumaa põhikooliga. Projektis osaleb lisaks Kärdla Koolile ka Palade Põhikool. Rahastajaks on SA Innove.

Projekti eesmärgiks on kaasata kohalikke noori aktiivsemalt Hiiumaa külaliste võõrustamisel suvisel turismihooajal ja anda selleks neile vajalike oskusi ning teadmisi. Kaheaastane õppekäikude ning töötubadega giidi- ja teenindusõppe programm loob selleks vajalikud eeldused.

Projekti käigus saadud õpitulemusi arvestatakse erinevates ainetundides ja seetõttu on õpilastele osalemine kohustuslik. Projektis osalemine toetab riiklikus õppekavas toodud üldpädevuste saavutamist Kärdla Koolist osalevad 3. kooliastme õpilased (7. ja 8. klassid) ning esimesed tegevused algavad septembrist.

Eraldi väärib märkimist, et Kärdla Kooli õppekavas on märgitud läbiva teemana Hiiumaa teema. Läbivad teemad on aineteülesed ja toetavad õpilase suutlikkust oma teadmisi erinevates olukordades rakendada. Hiiumaa teemaga taotletakse õpilase kujunemist kodusaart armastavaks, hiiu keelt ja kultuuri väärtustavaks inimeseks, kes tunneb Hiiumaa ajalugu, pärimust ja hindab saare unikaalset looduskeskkonda. Lisaks on noortel tihti soov suvel töötada, aga puuduvad vajalikud oskused ja teadmised.

Esimesel poolaastal viiakse läbi giidiõppe teooriatunnid. 02. septembril viib Palade Looduskeskus läbi kaks teooriatundi. Esimese tunni teema on „Imeline ja väärtuslik Hiiumaa loodus”. Teise tunni teemaks on „Objektiõpe lähtuvalt Soera Talumuuseumist”. Kõikidesse teooriatundidesse planeeritakse erinevaid aktiivõppetegevusi. Järgnevad teooriatunnid toimuvad teemadel Hiiumaa ajalugu, kultuuritegelased ja kaardiõpe.

Lisainfo:
Liisi Mäeumbaed
Kärdla Kooli õppejuht
liisarandmaa@kardla.edu.ee
 

Projekt "Noored Meresõbrad"

Hiiumaa Vabatahtlik merepääste selts alustas 2019a. sügisel õpilastele suunatud merehariduslikku projekti "Noored Meresõbrad". Projekti eesmärgiks on Hiiumaa noortele tutvustada merega seotuid tegevusi. Kuidas merel ohutult toimetada, hädaolukorras tegutseda ja teisi aidata. Õpitakse esmaabi ja tulekustutite kasutamist. Saadakse esmased teadmised väikelaevade maailmast. Sõidutunnid nii mootor- kui ka purjelaevaga. Ka kalandus on projektis esindatud, saadakse teada Hiiumaa püügikohad. Kus, millal ja millega kala püüda, kuidas kala hoiustada ja kalast lihtsamaid sööke valmistada.

Projektis osalevad Hiiumaa põhikoolide õpilased. Kärdla Koolist osalevad 3. kooliastme õpilased (7.-9. klassidest). 

Projekt kestab 2 aastat. 

Projekti toetab LEADER programm meede 3 uuenduslik kogukond.

 

Erasmus+ projekt Language Learning with Innovation

Kärdla Kool liitus eelmisel õppeaastal rahvusvahelise Erasmus + projektiga Language Learning with Innovation. Tegemist on kaheaastase ettevõtmisega, mille eesmärgiks on luua veebipõhine keeleõppekeskkond, kus inglise keele sõnavara õppimist hõlbustatakse QR koodide ja nende kasutamisega õppetöö elavdamiseks nii ruumis kui ka õuesõppe tundides. Õpikeskkond on mõeldud 3. - 6. klassi õpilastele ja nende keeleõpetajatele. Projekti koordinaatoriks on Läti organisatsioon Vidzemes inovaciju instruments ja partnerkoolideks Riia Eesti põhikool ning Šiauliai 'Sauletekio' gümnaasium (Leedu). Õpikeskkonna väljatöötamisel osalevad kaks õpetajat igast koolist. Tulem on tasuta kasutatav alates 1. septembrist 2021.a. kõikides Eesti, Läti ja Leedu koolides.

Ühing “Vidzemes inovaciju instruments” koos Kärdla Kooli, Siauliai "Sauletekio" gümnaasiumi ja Riia Eesti kooliga on lõpetanud interaktiivse õpiplatvormi “Language learning with innovation” (Uuesnduslik keeleõpe) arendamise, et muuta õppeprotsess ja inglise keele õppimine 1.-6. klassis huvitavamaks.

Meie projekt võimaldab õpetajatel sihtgrupi jäägitut tähelepanu köita. Kuidas? Kuna meie sihtgrupp on 1.-6. klassi õpilased, kes enamasti tahavad teha kõike muud, kui kuulata inimest, kes klassi ees räägib, siis meie materjali, QR koodidel põhinevat inglise keele õppe vahendit kasutades, on õpetajatel suurem võimalus õpilaste tähelepanu hoida, kuna see materjal on interaktiivne, kasutab uut tehnoloogiat ja õpilastel on lubatud kasutada nutitelefone, mis on midagi uut. Kuna seeläbi on õppetunnis kõikide õpilaste tähelepanu kaasatud, siis omandavad nad materjali kiiremini ja saavad paremini haritud. Materjal sisaldab emakeelseid sõnu, mis on tõlgitud inglise keelde. Sõnade juures on ka audiofailid hääldusega, Lisatud on ka pilt, et sõna oleks parem mõista. Sõna on lisatud ka näitelausesse, et paremini kirjeldada sõnakasutust. Kpgu info on lisatud QR koodi, mida saab skaneerida nii õpilane kui õpetaja. See õppevahend võimaldab õpetajal parandada ja kohandada oma õpetamise meetodeid.

Projekti lõpptulemus on leitav aadressilt www.qrwords.eu

Projekti autorid rõhutavad, et interaktiivsed õppematerjalid võimaldavad õpilastel saavutada kõrgemaid tulemusi õppimises ja õpiprotsess ise muutub mitte ainult kasulikuks, vaid ka meelelahutuslikuks. Interkatiivsete materjalide kasutamine õppeprotsessis on muutunud tavapäraseks nii erinevates Euroopa kui ka teistes maailma riikides.

Erasmus+ projekt “Language learning with innovation” on koordineeritud ühingu “Vidzemes inovaciju instruments” poolt ja on finantseeritud Euroopa Liidu poolt. Erasmus+ programmi kohta on võimalik rohkem informatsiooni leida külastades Riigi Hariduse Arengu Agentuuri kodulehte www.viaa.gov.lv.

 

Projektide tutvustamise päeva esitlus

Projekt „Giidi- ja teeninduskoolitus Hiiumaa koolides”

Algab kaheaastane projekt "Giidi- ja teeninduskoolitus Hiiumaa koolidesse". Projekti pani kokku SA Hiiumaa Arenduskeskus koostöös kahe Hiiumaa põhikooliga. Projektis osaleb lisaks Kärdla Koolile ka Palade Põhikool. Rahastajaks on SA Innove.

Projekti eesmärgiks on kaasata kohalikke noori aktiivsemalt Hiiumaa külaliste võõrustamisel suvisel turismihooajal ja anda selleks neile vajalike oskusi ning teadmisi. Kaheaastane õppekäikude ning töötubadega giidi- ja teenindusõppe programm loob selleks vajalikud eeldused.

Projekti käigus saadud õpitulemusi arvestatakse erinevates ainetundides ja seetõttu on õpilastele osalemine kohustuslik. Projektis osalemine toetab riiklikus õppekavas toodud üldpädevuste saavutamist Kärdla Koolist osalevad 3. kooliastme õpilased (7. ja 8. klassid) ning esimesed tegevused algavad septembrist.

Eraldi väärib märkimist, et Kärdla Kooli õppekavas on märgitud läbiva teemana Hiiumaa teema. Läbivad teemad on aineteülesed ja toetavad õpilase suutlikkust oma teadmisi erinevates olukordades rakendada. Hiiumaa teemaga taotletakse õpilase kujunemist kodusaart armastavaks, hiiu keelt ja kultuuri väärtustavaks inimeseks, kes tunneb Hiiumaa ajalugu, pärimust ja hindab saare unikaalset looduskeskkonda. Lisaks on noortel tihti soov suvel töötada, aga puuduvad vajalikud oskused ja teadmised.

Esimesel poolaastal viiakse läbi giidiõppe teooriatunnid. 02. septembril viib Palade Looduskeskus läbi kaks teooriatundi. Esimese tunni teema on „Imeline ja väärtuslik Hiiumaa loodus”. Teise tunni teemaks on „Objektiõpe lähtuvalt Soera Talumuuseumist”. Kõikidesse teooriatundidesse planeeritakse erinevaid aktiivõppetegevusi. Järgnevad teooriatunnid toimuvad teemadel Hiiumaa ajalugu, kultuuritegelased ja kaardiõpe.

Lisainfo:
Liisi Mäeumbaed
Kärdla Kooli õppejuht
liisarandmaa@kardla.edu.ee
 

Projekt "Noored Meresõbrad"

Hiiumaa Vabatahtlik merepääste selts alustas 2019a. sügisel õpilastele suunatud merehariduslikku projekti "Noored Meresõbrad". Projekti eesmärgiks on Hiiumaa noortele tutvustada merega seotuid tegevusi. Kuidas merel ohutult toimetada, hädaolukorras tegutseda ja teisi aidata. Õpitakse esmaabi ja tulekustutite kasutamist. Saadakse esmased teadmised väikelaevade maailmast. Sõidutunnid nii mootor- kui ka purjelaevaga. Ka kalandus on projektis esindatud, saadakse teada Hiiumaa püügikohad. Kus, millal ja millega kala püüda, kuidas kala hoiustada ja kalast lihtsamaid sööke valmistada.

Projektis osalevad Hiiumaa põhikoolide õpilased. Kärdla Koolist osalevad 3. kooliastme õpilased (7.-9. klassidest). 

Projekt kestab 2 aastat. 

Projekti toetab LEADER programm meede 3 uuenduslik kogukond.

 

Erasmus+ projekt Language Learning with Innovation

Kärdla Kool liitus eelmisel õppeaastal rahvusvahelise Erasmus + projektiga Language Learning with Innovation. Tegemist on kaheaastase ettevõtmisega, mille eesmärgiks on luua veebipõhine keeleõppekeskkond, kus inglise keele sõnavara õppimist hõlbustatakse QR koodide ja nende kasutamisega õppetöö elavdamiseks nii ruumis kui ka õuesõppe tundides. Õpikeskkond on mõeldud 3. - 6. klassi õpilastele ja nende keeleõpetajatele. Projekti koordinaatoriks on Läti organisatsioon Vidzemes inovaciju instruments ja partnerkoolideks Riia Eesti põhikool ning Šiauliai 'Sauletekio' gümnaasium (Leedu). Õpikeskkonna väljatöötamisel osalevad kaks õpetajat igast koolist. Tulem on tasuta kasutatav alates 1. septembrist 2021.a. kõikides Eesti, Läti ja Leedu koolides.

Ühing “Vidzemes inovaciju instruments” koos Kärdla Kooli, Siauliai "Sauletekio" gümnaasiumi ja Riia Eesti kooliga on lõpetanud interaktiivse õpiplatvormi “Language learning with innovation” (Uuesnduslik keeleõpe) arendamise, et muuta õppeprotsess ja inglise keele õppimine 1.-6. klassis huvitavamaks.

Meie projekt võimaldab õpetajatel sihtgrupi jäägitut tähelepanu köita. Kuidas? Kuna meie sihtgrupp on 1.-6. klassi õpilased, kes enamasti tahavad teha kõike muud, kui kuulata inimest, kes klassi ees räägib, siis meie materjali, QR koodidel põhinevat inglise keele õppe vahendit kasutades, on õpetajatel suurem võimalus õpilaste tähelepanu hoida, kuna see materjal on interaktiivne, kasutab uut tehnoloogiat ja õpilastel on lubatud kasutada nutitelefone, mis on midagi uut. Kuna seeläbi on õppetunnis kõikide õpilaste tähelepanu kaasatud, siis omandavad nad materjali kiiremini ja saavad paremini haritud. Materjal sisaldab emakeelseid sõnu, mis on tõlgitud inglise keelde. Sõnade juures on ka audiofailid hääldusega, Lisatud on ka pilt, et sõna oleks parem mõista. Sõna on lisatud ka näitelausesse, et paremini kirjeldada sõnakasutust. Kpgu info on lisatud QR koodi, mida saab skaneerida nii õpilane kui õpetaja. See õppevahend võimaldab õpetajal parandada ja kohandada oma õpetamise meetodeid.

Projekti lõpptulemus on leitav aadressilt www.qrwords.eu

Projekti autorid rõhutavad, et interaktiivsed õppematerjalid võimaldavad õpilastel saavutada kõrgemaid tulemusi õppimises ja õpiprotsess ise muutub mitte ainult kasulikuks, vaid ka meelelahutuslikuks. Interkatiivsete materjalide kasutamine õppeprotsessis on muutunud tavapäraseks nii erinevates Euroopa kui ka teistes maailma riikides.

Erasmus+ projekt “Language learning with innovation” on koordineeritud ühingu “Vidzemes inovaciju instruments” poolt ja on finantseeritud Euroopa Liidu poolt. Erasmus+ programmi kohta on võimalik rohkem informatsiooni leida külastades Riigi Hariduse Arengu Agentuuri kodulehte www.viaa.gov.lv.